Jul 21, 2015

El profesor Martin Dresner es un experto de reconocido prestigio internacional en temas de transporte aéreo y logística . Martin Desner visitará el Tides el Jueves 23 de Julio. Todos aquellos que estén interesados en interactuar con él, por favor, contacten con con el fin de organizar una reunión informal.

Durante su visita a la ULPGC, el profesor Martin Dresner impartirá la conferencia titulada:

A New Look at Variables Impacting Air Passenger Choice

Organizado por El Departamento de Análisis Económico Aplicado, en colaboración con la FEET

Viernes 24 de julio a las 13.00 en el Seminario D2.1 de la Facultad de Economía Empresa y Turismo de la ULPGC

• Short bio note (MARTIN DRESNER)

Martin Dresner has served on the faculty of the R.H. Smith School of Business at the University of Maryland since 1988, where he is currently Professor and Chair of the Logistics, Business and Public Policy Department. He received his Ph.D. in Policy Analysis from the Sauder School of Business at the University of British Columbia where his dissertation concerned the impact of regulatory reform in the air transport industry on market outcomes. Dresner has published over 80 papers in refereed journals. Professionally, he is President of the Air Transport Research Society (ATRS), an academic organization devoted to research in the aviation industry. In addition, Dresner is on the Scientific and Steering Committees of the World Conference on Transportation Research. He belongs to the editorial boards of several journals in the transportation, logistics and supply chain fields. Dresner is a former president of the Transportation and Public Utilities Group (TPUG) of the Allied Social Sciences Association, and of the Transportation Research Forum (TRF). He has worked on consulting projects for a number of organizations, including the Maryland Aviation Administration, the Federal Aviation Administration and the U.S. Department of Energy.